Datum: 2015-09-30

Närvarande: Emil + alla utom en av kursrepresentanterna


Nästan alla som kursrepresentanterna har pratat med är positiva till hur kursen fungerar.

Föreläsningarna

Live-programmering är bra.

Socrative är ganska bra.

Vissa upplever att Emil går igenom slides för fort.

Det skulle vara bra att se mer av koden vid live-programmering. Oftast syns bara ett 20-tal rader.

I framtiden kunde det kanske vara bra att göra så att live-koden automatiskt laddas upp nånstans varje gång den sparas.

Det är svårt att tyda slides utan att vara med på föreläsningen. Fyll på med mer text?

Föreläsningarna ligger inte i fas med labbarna.

Labbarna

Man lär sig mycket på labbarna.

Handledarna är bra på att hjälpa!

Ibland får man vänta länge på hjälp i labbsalen. Detta beror till viss del på att vissa grupper tar väldigt mycket tid i anspråk.

Rättningstiderna har i många fall varit för långa.

Det skulle vara bra med fler exempel på liknande uppgifter inför labbarna.

Skulle vara bra att presentera lösningar på labbarna. Som student skulle det vara intressant att se om ens lösning är bra eller om den kan förbättras.

Gruppindelningen är orättvis för vissa.

Övningarna

Övninvarna upplevs som mindre viktiga än labbarna. Man kanske inte förstår att övningarna (delvis) är till som förberedelse för labbarna.

(Kommentar jag fick innan mötet:) Handledarna skulle kunna vara mer aktiva i att fråga om grupperna vill ha hjälp.

Det skulle vara bättre att ha mer interaktiv övning ihop med läraren. T.ex. kan man dela upp sig i grupper och jobba med en övning. Sen träffas man och diskuterar olika lösningar tillsammans med läraren.

Tentan

Det är inte uppenbart vad som gäller om man t.ex. får 3 poäng på del 1 och 1 poäng på del 2. Blir man godkänd då?

Diverse:

Någon tyckte det är underligt att materialet är på engelska när kursen ges på svenska.