Hemsidan
Senaste nytt
Föreläsningar
Övningar
Laborationer
Konsultation
Instuderingsfrågor
Viktiga datum
Examination
Övriga resurser
Fusk och akademisk ärlighet

Ansvarig:
Christer Carlsson

Uppdaterad:
30 Sep, 2013

CHALMERS - Data- och informationsteknik
Data- och informationsteknik


TDA540 - Objektorienterad Programmering



Informationen på dessa WWW-sidor hörför sig till
kurstillfället som går höstterminen 2013


 

Preliminärt föreläsningsschema Period 1

Föreläsning Datum Sal Innehåll OH-bilderKodexempel
          1

  Må 2/9   10-12   HC2     Kursintroduktion.
  Introduktion till   programutveckling.
 
 2 per sida 
 
 lect1code.zip  
          2

  Tis 3/9   15-17   HC4
 OBS!
  Primitiva datatyper.
  Klassen Scanner.
  Klassen Math.
  Selektering (if-satsen).
 
 2 per sida
 
 lect2code.zip
          3

  Må 9/9   10-12   HC2   Iteration
  (while-satsen)
  (for-satsen)
  (do-satsen)
 
 2 per sida
 
 lect3code.zip
          4

  Må 16/9   10-12   HC2   Top-down design.
  Metoder.
  Parameteröverföring.
 
 2 per sida
 
 lect4code.zip
          5

  Må 23/9   10-12   HC2   Flyttad till pga av
  sjukdom till
  tis 1/10 kl 15-17
  sal HA3.
 
 
          6

  Må 30/9   10-12   HC2   Endimensionella fält.
  Klassen String.
 
  2 per sida
 
 lect6code.zip

          5

  Tis 1/10   15-17   HA3   Testning.
  Felhantering.
 
 2 per sida
 
 lect5code.zip
          7

  Må 7/10   10-12   HC2   Flerdimensionella fält.
  Klassen ArrayList.
 
  2 per sida
 
 lect7code.zip
          8

  Må 14/10   10-12   HC2   Egendefinierade klasser och objekt.
 
  2 per sida
 
 lect8code.zip

Föreläsningsschema Period 2

Senaste nytt

5/11, Föreläsningen på torsdag har bytt tid, se schema!


För tider och salar se schema
Föreläsning Innehåll OH-bilderKodexempel
          1 (v1)

 Introduktion. Repetition.
 
 Intro   Repetition 
 
    f1f2 
          2 (v1)

  Klasser, Objekt och paket
 
 Klass, objekt och paket
 
 f3  Alfapet (Scrabble) modellen
          3 (v2)

  Strängar, gränssnitt, samlingar,instans kontra klass
 
 Gränssnitt, samlingar, instans kontra klass
f4
          4 (v2)

  Arv, grafiska användargränssnitt
 
 Arv och grafiska användargränssnitt
f5
          5

 Enum, modell och GUI, mer om arv, abstrakta klasser.
 Enum, MVC, abstrakta klasser f6
          6

Reserv.  
  Abstraktiom, undantag, textfiler, rekursion, grafik
f7
          7

  Tenta rep.
 
 Se sidan "Examination" för exempel på gamla tentor och lösningar.