Laborationer
All redovisning och kontroll av laborationer sker via
Fire
Instruktioner för inlämning:
Ni skall vara två personer i varje grupp.
Då det gäller Java, skall endast .java-filerna lämnas in. De läggs i Fire en och en. Inga
.class- eller .doc-filer skall lämnas in.
Bara de filer ni skrivit själva och de som du ändrat i lämnas in. Det övriga filerna har ju lab-rättarna redan.
Då det gäller textbaserade inlämningsuppgifter, så skall de lämnas in som enkla textfiler (.txt-filer) eller som .pdf-filer.
Skicka alltså inte in Word-filer (.doc) eller filer i andra icke-standardformat.
Handledarschema, här hittar du handledningstiderna och vem som handleder.
För att få tillgång till en datorarbetsplats under dessa handledda tider bokar ni er på en särskild bokningslista, som finns uppsatt på anslagstavlan i källarvåning i Linsen. Markera bokning med gruppnummer. Observera att varje grupp bara skall boka ett
pass åt gången. Först när detta pass är slutfört kan nästa pass bokas.
- Lab 1: Att använda ett ramverk för Snake, Tetris och liknande.
Sista inlämningsdag för deluppgift 1: tisdag 6 nov kl 22.00
Sista godkännandedag för del 1: torsdag 15 nov kl 22.00.
Sista inlämningsdag för deluppgift 2: torsdag 15 nov kl 22.00.
Sista godkännandedag för lab 1: torsdag 22 nov kl 22.00.
- Lab 2: Geometriska former.
Sista inlämningsdag för deluppgift 1: tisdag 20 nov kl 22.00
Sista godkännandedag för del 1: tisdag 27 nov kl 22.00.
Sista inlämningsdag för deluppgift 2: torsdag 29 nov kl 22.00.
Sista godkännandedag för lab 2: torsdag 6 dec kl 22.00.
- Lab 3: Refaktorering av spelramverket.
Här finns den färdiga kod som ni utgår från.
Redovisning: Labben skall redovisas för handledare innan sista inlämningsdag (se nedan).
Redovisningen skall ske på skolans datorer och samtliga medlemmar i labgruppen ska vara närvarande och kunna svara på frågor om hur ni genomfört laborationen.
Redovisningen sker i samband med ordinarie handledningstillfällen.
Sista inlämningsdag: onsdag 19 dec kl 22:00.
Sista godkännandedag: fredag 21 dec k 23:59.
|