MDI-INTERAKTIONSDESIGN IT-UNIVERSITETET



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






































  
namn  
 
JOHAN ANDERSSON
 
JENNIE ANTONSSON
 
LINA BÖRJESKOG
 
ANNA DAHLBERG
 
OLIVIA DAHLÉN
 
CECILIA ERIKSSON
 
LARS FRIDÉN
 
ANNA GÖTESSON
 
ANNIKA HARUP
 
JOHANNES HEDBERG
 
JENS INGENSAND
 
TORBJÖRN JACOBSSON
 
LARS JESSEN
 
ANNA JOHANSSON
 
MAGNUS JONASSON
 
JONAS KARNER
 
MARIA LARSSON
 
ANNIKA LUNDBERG
 
RENÉ LUNDGAARD
 
NICOLAS MAKELBERGE
 
CHARLOTTA MÅHLIN
 
EMELIE NORMAND
 
PETER ODÉUS
 
SARA OGBONNAYA
 
HENRIK OLOFSSON
 
SAMUEL PALM
 
SEBASTIAN PETERSSON
 
PERNILLA QVISTGÅRD
 
KICKI RILLNERT
 
BJÖRN SARNOLD
 
MIKAEL STÅHLBERG
 
AGNIESZKA SZCZESNIAK
 
LEIF TANNFORS
 
MARIA ÅRESUND
 
ANDERS ÖHLUND
 

epost  
 
it2anjo@ituniv.se
 
it2anje@ituniv.se
 
it2boli@ituniv.se
 
it2daan@ituniv.se
 
it2daol@ituniv.se
 
it2erce@ituniv.se
 
it2frla@ituniv.se
 
it2goan@ituniv.se
 
it2haan@ituniv.se
 
it2hejo@ituniv.se
 
it2inje@ituniv.se
 
it2jact@ituniv.se
 
it2jela@ituniv.se
 
it2joan@ituniv.se
 
it2jonm@ituniv.se
 
it2kajo@ituniv.se
 
it2lama@ituniv.se
 
it2luan@ituniv.se
 
it2rene@ituniv.se
 
it2mani@ituniv.se
 
it2mach@ituniv.se
 
it2noem@ituniv.se
 
it2odpe@ituniv.se
 
it2ogsa@ituniv.se
 
it2olhe@ituniv.se
 
it2pasa@ituniv.se
 
it2pese@ituniv.se
 
it2qvpe@ituniv.se
 
it2rich@ituniv.se
 
it2sarb@ituniv.se
 
it2stmi@ituniv.se
 
it2szag@ituniv.se
 
it2tale@ituniv.se
 
it2arma@ituniv.se
 
it2olan@ituniv.se
 

hemsida  
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
PERSONLIG HEMSIDA
 

 

 

 

 

 

 
PERSONLIG HEMSIDA
 

 
PERSONLIG HEMSIDA
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

projekt  
 
SATELITE VOODOO Q
 
SPACEWARP GRYNET
 
EYENAVIGATE AWAKENING
 
FIELDFOX PILLO'MATE
STAGING THE CITY ATTRACTION
 
FIELDFOX PILLO'MATE
EXPERIENCE EXCHANGE
FAN LIGHT
 
SKROLLAN GRYNET
COVERALL SOUND
 
SPACEWARP TOKOLLE
 
ROTORINFO ATMOSPHERE
STAGING THE CITY ATTRACTION
 
FIELDFOX PILLO'MATE COVERALL SOUND
 
NFC - LINKBROWSER LIVSLUST
 
NFC - LINKBROWSER TOKOLLE
 
ROTORINFO ATMOSPHERE
 
ROTORINFO ATMOSPHERE
 
SKROLLAN GRYNET FAN LIGHT
 
SPACEWARP TOKOLLE
 
FIELDFOX PILLO'MATE
 
PEARLS LIVSLUST FAN LIGHT
 
SATELITE VOODOO
 
SATELITE VOODOO
 
SKROLLAN GRYNET
SCENT AFFECT
 
FIELDFOX PILLO'MATE
 
SATELITE VOODOO
 

 
PEARLS LIVSLUST ATTRACTION
 
PEARLS LIVSLUST
 
PEARLS
PICTURE INTERRUPTION IN PUBLIC SPACES
 
EYENAVIGATE AWAKENING
 
SPACEWARP
 
EYENAVIGATE AWAKENING
 
SKROLLAN GRYNET PROXT
 
SPACEWARP TOKOLLE
 
NFC - LINKBROWSER ATMOSPHERE
 
EYENAVIGATE AWAKENING
 
ROTORINFO ATMOSPHERE
EXPERIENCE EXCHANGE COVERALL SOUND
 
SPACEWARP TOKOLLE PROXT
 

intresse &  
bakgrund  
 
Kognitionsvetare
 
levande rollspel och medeltida sömnad


Datavetare
 
4 år på systemvetenskapliga programmet vid Örebro universitet, 1 år doktorandstudier vid Linköpings universitet, 2 år som systemutvecklare på IT-konsultföretaget Infovention i Stockholm
 
Film, teater, konst, design, balett och att resa.


Tre års studier på det Datapedagogiska programmet i Skövde.
 
Hantverk, inredning, matlagning


Elektroteknik på Chalmers.
 
Design, användbarhet, MDI, Ubiquitous Computing, färg & form. Tycker om att laga mat och samlar på vackra prylar.


Började civiligenjörsutbildningen i Datateknik på Chalmers 1997. Efter två år av hårda och kantiga ingenjörsämnen fick jag nog och hoppade över till Göteborgs Universitet och Institutionen för Informatik. Tre år på Systemvetarprogrammet gav mig mycket, men jag kände fortfarande att fokus riktades för mycket på avancerad programmering och tuffa tekniska lösningar och för lite på användarna och interaktionen mellan dem och de system vi skapade. Jag kände att den verkliga utmaningen inte låg i att bygga ett så avancerat system som möjligt utan snarare i att försöka bota människors teknikskräck och göra IT-artefakter spännande och roliga att använda. Hösten 2002 började jag därför på magisterprogrammet "MDI, Interaktionsdesign" vid ITUniversitetet. Äntligen kände jag att jag hamnat rätt!
   
Design, psykologi, träning, film, sociala aktiviteter, arbetar med psykiskt funktionshindrade.


Har studerat datavetenskap på GU i tre år, statistik (25p) samt psykologi (40 p).
   
Musik, böcker, spel, design, ubiq., neurologi och kognitionspsykologi.


Kognitionsvetenskapliga programmet 160p, Umeå. Idéhistoria.
 
- att lösa datarelaterade problem och pyssla med datorer och maskiner - språk - musik


Vid universitetetet i Basel, Schweiz, och i Göteborg läste jag geografi, informatik, kommunikation och medievetenskap, logikprogrammering, nordisk filologi, italienska och franska. Jag har dessutom varit anställd på både kulturgeografiska institutionen i Göteborg och naturgeografiska institutionen i Basel för att lösa datarelaterade problem. För nuvarande är jag med i ett forskningsprojekt vid kulturgeografiska institutionen vid sidan av mina studier vid it-universitetet. I min forskning använder jag GIS (geografiska informationssystem) för att visualisera intressekonflikter.
 
Mobile devices, smart homes, interactive art


Högskolan i Skövde; Kognitionsvetenskapligt program,Neurovetenskap 5p, Marknadsföring 5p, Adaptiv robotic 5p
 
Slow Technology, Ubiquitous Computing og selvfølgelig Ridiculous Computing


Bachelor fra Informationsvidenskab ved Århus Universitet: 2 1/2 års på grunduddannelse Informationsvidenskab, 1/2 års eDesign(20p) på Arkitektskolen og Designing For Mobility(10p) på MultimediaUddannelserne i Århus.
   
Sjöfart, internationell politik.


Teknologie kandidat i rehabiliteringsteknik (läst datateknik och rehabiliteringsteknik på Högskolan Dalarna).
   
Människa-dator-interaktion. Språk och resor.


2½ år datavetenskap, tyskastudier samt studier i Tyskland och 1 års studier i Kognitionsvetenskap.
 
Datavetenskap och etnologi.
 
Grafisk design, arkitektur, avanceret visualisering og film!


Bach. Informationsvidenskab, Aarhus Universitet, DK Semesterkursus på Aarhus Arkitektskole, DK
 
Tycker om att skratta mycket, tycker om folk som skojar med mig, sitta på restauranger, botanisera i vinbutiker, tycker om att bli slagen, laga mat med vänner, diskutera vardagsfilosofi, prata med människor från hela världen, skapa all form av konst, tycker om tång över hela kroppen, älskar att snorkla, vara vilse i naturen, segla med kompisar samt hoppa från höga klippor. (ner i vatten helst)


Läst/jobbat med IT i USA de senaste 4 åren.
 
Sjukgymnastexamen 120 poäng. Har efter examen arbetat både inom slutenvården och polikliniskt. Har därefter gått första året på systemvetarprogrammet. Vill gärna kunna kombinera MDI med mina tidigare kunskaper.
     
Färg, form och design. Musik, fotografi och mycket mer...


Konstskola, Spanska, Kulturvetenskap, Multimedia, Medie- och kommunikationsvetenskap.
 
Jag gillar att fatta mig kort…


Jag har (snart) en filmag i kognitionsvetenskap från Umeå universitet. I övrigt har jag läst lite strökurser i design och designteori samt annat smått och gott.
 
Mina intressen är Ubiquitous Computing, musik och mat.


Studerat 3 år på systemarkitektutbildningen vid Högskolan i Borås. Jobbar som frilansande ljud/ljus tekniker samt jobbat som musikproducent.
     
Kognitiv ergonomi, ubicomp.


Fil. kand. med inriktning mot Kognitionsvetenskap. Vill bidra till att uppnå smidig människa-datorinteraktion oavsett tidigare kunskapsnivåer.
 
Kombinationen teknik och människor, gastronomi och musik.


Fil. kand i kognitionsvetenskap/MDI från högskolan i Skövde 2002. Ex-jobb i textpresentation på små skärmar.
   
dans, beteendevetenskap, design


3 år på Systemvetarprogrammet vid Karlstads universitet. Tog examen våren 2002
 
Människor, kulturer, upplevelser. Vill att konsten ska styra över tekniken.


Designingenjörsprogrammet 3år, därutöver diverse kurser inom konst och design.
   
Gränssnittsdesign, tillämpad IT, Ubiquitous Computing och Ambient Media


Systemvetarprogrammet 3 år, Informatik i Göteborg